donderdag 20 februari 2014

Kanker!

Soms zit ik vast, lichamelijk en geestelijk. Zo ook deze week. Wat een schijtzooi. De scan is geweest, ik wacht op de uitslag.

De chemo doet denk ik zijn werk. Althans mijn handpalmen, voetzolen en darmen functioneren niet naar behoren en dat is een bijwerking van de Xeloda. Mijn darmen liggen stil en langzaam ontwikkel ik het buikje waar ik van droomde, maar dan niet met een groeiend kindje maar met poep.
Bah, wat word ik daar strontchagrijnig van. Het heeft directe invloed op mijn gemoed, ik ben boos, geïrriteerd en erg opvliegend. Er komt geen beweging in, geestelijk niet en lichamelijk dus ook niet. Het liefst kijk de hele dag stoïcijns naar het schaatsen op tv. Vreemd toch hoe dat werkt. En mijn handpalmen helpen ook niet echt. Ze voelen ontstoken, de huid laat los, ik heb kloofjes en als extra uitdaging voelt het alsof iemand met een plank op mijn handen slaat.
Dus dan maar een stukje lopen, bewegen is voor alles goed. Maar al na een half uurtje voel ik mijn voeten. Ik heb blaren op mijn tenen, de zool van mijn voet ziet paars, prikt, doet pijn en voelt warm. Dat wordt `m dus ook niet. Godsgloeiendetyfus kanker!

Jaja, ook ik heb wel eens een rot bui, ook ik zie het soms niet meer zitten.
En dat is dus deze week.

De oplossing? Even een weekje stoppen met de chemo. Een zeer laxerend dieet met pruimen, zemelen en veel, heeel veel drinken. Bewegen, vaker een kort stukje wandelen. Voeten en handen insmeren met creme, nieuwe sokken kopen. Yoga en mediteren. En een klysma, gatverdamme!
Die heb ik toch vaak genoeg aan mijn patiënten gegeven, maar zelf aan de klysma is toch een beetje een afgang, een gênant gegeven. En er dan ook nog een blogbericht over plaatsen. Die is gek.
Toch doe ik het. Ook dit hoort er schijnbaar bij, het is niet alleen maar een sterke Anneke die mentaal alles recht lult. Ik heb ook een lichaam wat het nu zwaar krijgt, een lichaam met akelige klachten en gênante problemen. Het hoort erbij. Het is niet anders.
Gelukkig lijkt het lente, dat scheelt een slok op een borrel.


6 opmerkingen:

  1. Dat is ook gewoon heel erg klote allemaal vrouw!! En logisch dat je je soms zo voelt, dat mag er ook zijn toch! Ik denk aan je, kan het helaas niet minder maken.. Maar wel een hele dikke knuffel mooie vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier worden wij stil van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent toch ook maar en gewoon mens , ook knap hier aan toe te geven laat het maar komen zoals het komt dag voor dag !! Zoals je twee jaar geleden al zei in het moment leven al is dat moeilijk WTF.
    Knuffel
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend vervelend allemaal. Maar goed van je dat je ook daarover kunt schrijven. Wij kunnen alleen vanaf de zijlijn meevoelen.Heel veel sterkte !
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vloek maar eens goed BIKKEL!!! ;) , ik wou dat ik vaak wat meer voor je zou kunnen doen, maar helaas je moet het allemaal zelf doen....... Dikke x Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eén woord: Respect!!

    Hilke

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties