donderdag 8 november 2012

Herfstcadeautjes

Het is november en de natuur bereidt zich voor op de winter. Ik heb vandaag nog een laatste aardbei en een paar framboosjes uit eigen tuin gegeten. Niet meer zo zoet maar wel erg lekker. En dat zijn dus precies de cadeautjes waar ik zo intens gelukkig van word. De herfst heeft een hoop te bieden. We gaan nu regelmatig even het bos in, opzoek naar boleten of naar een heerlijke parasolzwam of een van de andere eetbare paddenstoelen. Wel spannend, het is elke keer weer goed checken en kijken of we echt de goede hebben. Check check dubbel check. Maar als we dan overtuigd zijn maakt Caspar een heerlijke risotto. Weer een cadeautje, en bevredigend om te doen. We kunnen veel meer eten uit de natuur dan we denken en dat is niet vies. Als je weet wat je doet, waar je het plukt en hoe je het bereidt is er niks aan de hand. Ik leef ook nog en heb al aardig wat paddo`s op ;) Maar alleen als je de natuur daarmee niet schaadt.
Het is zo heerlijk om te kunnen genieten van dat wat de natuur ons geeft. Naast eten is er de rust, het natuurlijke tempo, de geuren en de kleuren. Die kleurenpracht is nu wel echt heel erg mooi. Soms kijk ik naar een boom in het volle zonlicht en zie een roze, bijna fluoriscerend roze. Echt mensen, iedereen zou vaker de natuur in moeten gaan, even ontspannen, even het bloed in beweging zetten, het lichaam wakker schudden. Het is echt een cadeautje en nog gezond ook. 

1 opmerking:

  1. Zal ik maar eens een keertje naar je gaan luisteren dan...? ;)
    Geniet lekker met die fijne vent van je.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties