zaterdag 3 maart 2012

Tartufo, Tartofo!

We zijn `s avonds 20.00u aangekomen op het vliegveld van Cagliari. Geheel tegen onze gewoonte in koos Caspar voor de taxi, dat hebben we verdiend. Wat was dat een luxe, lekker rond gereden worden en voor de deur van onze B&B Il Giardino Segreto (een aanrader) afgezet. Het was al later en we moesten nog eten. Gelukkig was Mau erg behulpzaam en adviseerde een lekker restaurant. "Je kunt er de  lekkerste risotto van de stad eten" zo zei hij. En dat bleek te kloppen. Caspar had een heerlijke risotto alla mare. Jummie, wast was dat smullen. Ik zelf had een heerlijke anti-pasti alla mare. Met inktvis, garnaal en ander heerlijk zeevoedsel. Totdat de vrouw naast ons een bordje risotto alla Tartufo krijgt. Cas helemaal enthousiast, dat wil ik ook, dat wil ik ook! Staat ze op, vraagt of hij ook wat wil en schuift een kledder risotto tartufo op zijn bord. Wat een geweldige actie, wat ontzettend aardig, zulke mensen bestaan dus toch. Na ons eten staan we nog even na te kletsen met de ober en vragen hem waarom dit gerecht niet op de kaart staat. Te duur en we hebben het maar even. Maar jullie kunnen het komen eten. En tja dat hebben we natuurlijk gedaan. De volgende avond zijn  we terug gegaan en hebben meerdere gerechten gegeten met truffel, wat een genot, wat een geur en wat een complexe smaak. Ik kan het in woorden niet uitleggen maar het was een bijzonder fijne ervaring die ons reisje sowieso goed en memorabel hebben gemaakt. 
Daarnaast zijn we lekker gaan uitwaaien op het strand, met een Spritz de middag inluiden. En ja Spritz is een alcoholisch drankje met Aperol, prosecco en spuitwater. Jummie, het ziet er chemisch uit(en dat is het w.s. ook) maar het is een heerlijk verkoelend drankje voor de zomer. Een echte aanrader.
Kortom we hebben wee genoten.




13 opmerkingen:

  1. Fijn voor jullie, dat je daar zo hebt kunnen genieten.
    Als dat : principessa, ti amo er niet had gestaan, had Capar het er zeker zelf op gekalkt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOUW!!!!!!!mooi plaatjes...Maar dat laatste plaatje kan ik niet helemaal plaatsen. Geloof ook dat ik die niet zo lekker zou vinden.....
    dikke zoen stella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Stella; dat laatste plaatje is Risotto met truffel. Dat is echt een geweldige smaak sensatie, heel bijzonder en echt heeeeel lekker :-)
    Daar zullen wij nog lang over praten in huize Vriends van Broekhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aiaiai, ik voel jalozie opborrelen. Wat een weer trouwens! Zijn jullie nog naar dat restaurantje geweest? X Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, Anneke

    Heerlijk voor jullie. Ik hoop dat je dubbel en dwars hebt genoten, mmar jou kennende al dat wel :-)

    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er heerlijk uit op de foto's.
    En ja Stella....ook de Risotto! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zucht, heerlijk! Lekker genieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat jullie zo genieten

    michaël en aly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super dit was genieten dit neemt niemand je meer af!!!!!!
    groetjes en een dikke xxxx
    van elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. blauw, blauwer, blauwst! Wát een mooie foto's en wát een mooie mensen!
    X, Maike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve lieve Anneke, Ik hoop dat je hier ook van de zon geniet...ik denk aan je.

    en toch kan de Risotto met truffel mij niet doen watertanden. Misschien toch maar eens gaan proberen;)
    xxxxxxxs

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties