zaterdag 29 oktober 2011

Kort, korter, kortst

Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt of hij zal blijven. Helaas, het is begonnen en omdat ik dat niet met lange haren wil afwachten heb ik de kapper om een beetje hulp gevraagd. Helaas, helaas. Soms hoop ik, tegen beter weten in, dat het bij mij nu net niet uit valt. Tja zo gaat het dus niet :( 
Een kaal koppie is niet zo heel erg, wel verschrikkelijk koud. Tijd voor de aanschaf van veel mutsjes, doekjes en kapjes.
Veel Islamitische meiden zien er prachtig uit. Op YouTube staan veel voorbeelden over hoe ze dat doen, dat ga ik ook proberen. Ik kan alleen de kapjes en bandjes die de dames onder hun hoofddoek hebben nergens vinden. Heeft iemand van jullie een idee waar ik die kan kopen?

6 opmerkingen:

  1. Tja dat "haar" dat is natuurlijk wel een dingetje.
    Tegenwoordig is breien weer in misschien moeten we voor je gaan breien !?
    Hoe was het in Oostenrijk?

    grtz Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang of kort haar beiden staan jou erg goed! Een kort koppie kan inderdaad wel koud zijn (en vooral als de weersvoorspellingen uitkomen, brr...). Breien is inderdaad helemaal in (haha, voor mij als fanatiek breister/haakster is het al jaren in). Plaats gerust ook een bestelling bij mij (ik doe het graag).
    liefs, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he die stoere an. Je hebt wel een mooi kaal koppie hè, dat is wel een schrale troost. Ik zal morgen eens aan mijn marokkaanse collega vragen - geboren Nederlandse maar helemaal Islamitisch dus die weet haar winkeltjes wel. Sterkte! liefs, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Anneke,

    Ik heb een lln gevraagd:

    http://www.islamproducten.nl/hijaab_onderhoofddoek.html?osCsid=437a7b9c7554bb7656d60aac5d5d33a1

    Ik zou voor de steentjes gaan! x Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Elke, ik heb 10 bolletjes wol gekocht om iets te maken, heb je nog leuke tips?
    @Janneke, goeie tip heb een paar 'bones' besteld. Ik hoop dat ik ze morgen heb,het haar wordt nu wel erg dun.
    @Eva ik hoop dat er in Nijmegen een zaakje zit, kan de verkoopster mij misschien nog wat leuke tips geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Anneke, ahhh... je hebt al groot ingekocht :-)
    Ik weet wel een aantal leuke sites met gratis patronen (bij garnstudio en jessica-tromp vind je ook goede uitleg over technieken): www.ravelry.com ; www.garnstudio.com ; www.vogueknitting.com ; www.jessica-tromp.nl (laatste is een beetje oubollig, maar wel compleet)
    liefs, Elke

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties