vrijdag 30 maart 2012

Waar waren we ook al weer gebleven?

Woensdag lag ik weer in de CT-scanner. Wat een spanning, wat een stress. Het is een ijkpunt en tegelijkertijd wil ik mijn leven niet laten afhangen van een scan. Het leven staat even stil, alles is teveel. Het is een traumatisch ervaring elke keer weer en dat zal het altijd blijven. Ik kan niet meer relativeren, zo vlak voor de scan. Meditatie, rust en regelmaat helpen de stress hanteerbaar te houden, maar hij verdwijnt niet.
Gelukkig denkt Dr. Kaal met mij mee en heb ik vandaag al de goede uitslag gekregen. Ook dit keer heeft de chemo zijn werk gedaan. De levermetastasen zijn kleiner geworden en er zijn geen nieuwe uitzaaiingen te zien zien in mijn botten en lever. pfffffffff toch wel een opluchting.

Waar was ik ook al weer gebleven?
Het is lente!!! Morgen ga ik lekker een dagje met ma op stap. Zondag de tuin in en mogelijk heb ik snel een moestuintje om mijn hobby uit te voeren. Het leven wordt rustiger, minder hectisch en en minder druk. Ik hoop dat dat zo blijft.

In de herfst heb ik van Eric 4 takken van zijn vijgenboom gekregen. Die hebben de hele winter in een pot voor het raam gestaan. En zie hier het resultaat.... 1 van de 4 is aangeslagen. En hoe! Eric bedankt, ik hoop dat de oogst hier net zo rijk en mooi is als bij jou.

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk nieuws om het weekend mee in te gaan!
    Geniet fijn van een dagje met je moeder Anneke.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een brok in mijn keel lees ik jou woorden. Je kunt zo goed je emoties en je angst en je vreugde beschrijven. Echt heel mooi. Ik zelf heb 2 weken terug onder mri gelegen en heb aan jou gedacht. O wat heb ik aan jou gedacht. De kracht waarmee jij leeft, een voorbeeld voor velen.
    Positieve berichten maar o zo een energie vretende stress. Geniet dit weekend ook maar heerlijk van dat wijntje bij de haard want het wordt weer koud.. brr. Daarna weer op naar de lente...
    xxxxstella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Anneke en Casper, Wat ontzettend fijn deze uitslag! En nu inderdaad lekker weer naar buiten. Blijkbaar krijg je elders ook nog een stukje moestuin. Bij ons zitten de piepers al in de grond en de tuinbonen komen met hun snuitje al boven de grond. Gelukkig kunnen die tegen een nachtvorstje. Ook sjalotten, bieten en groenlof zijn gezaaid. En....vandaag de eerste stelen uit de kas gegeten in een stelentaart. Een kasje Anneke is echt een aanrader. Daar staan nu bijvoorbeeld alweer kiemplantjes van diverse kruiden. Ze zaaien zichzelf gewoon uit.
    Alle goeds voor jullie. Hartelijke groet van Bert en Jonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej, Anneke wat ontzettend fijn dat je toch weer positief nieuws mag ontvangen!!
    Geniet ervan en ook zoveel mogelijk van het mooie weer.

    Groetjes XX Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dag anneke het is vandaag 3 april en lees jou prachtig nieuws over de scan geweldig meisje gefeliciteerd,groetjes jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anneke,

    wat fijn, een goede uitslag. Proficiat en geniet van het prachtige weer

    XX Bea & Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties