dinsdag 6 december 2011

Het kacheltje is stuk

Het is toch echt december, Sinterklaas is terug naar het warme Spanje en wij zitten hier met regen, hagel en wind. Voor mij is dat normaal gesproken heerlijk weer. Bergschoenen, regenbroek, regenjas aan, een dikke muts op en dan een flink eind wandelen met de hond. Heerlijk. De kou en de regen in je gezicht en moeite moeten doen om vooruit te komen.
Nu is dat allemaal wat anders, ik loop nog graag een flink eind maar mijn kacheltje doet het niet meer. Ik heb het snel koud ben ook sneller moe. Maar vanmiddag had ik geluk. Na een voor mij lange dag kwam ik thuis en was eigenlijk heel moe. Onze hond Claartje natuurlijk niet dus moest ik er toch uit. Tussen de buien door ik heb nog een paar minuten staan genieten van de zon in het bos aan de rand van het weiland. Dan is het niet zo guur en hoeft mijn kacheltje niet zo hard te draaien. Het was een mooie wandeling en daarna thuis heb ik mijn kacheltje vrij gegeven en lekker de houtkachel aan gemaakt.
Kortom een dag met heerlijke momenten om van te genieten.

9 opmerkingen:

  1. Je hebt een leuk stukje geschreven.Het weer is ook wel erg guur en binnen bij de kachel is het beter.Maaaar winters komen en gaan en heb geduld het wordt weer lente!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De vorige anonieme reactie is van Marij. De volgende is van mij. Koud, koud, bij Gerrit vriest het 17 graden. Warme wijn, erwtensoep en balkebrij.Geniet ervan.
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gelukkig komt Tomte Tummetot 's nachts ook even bij ons kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel invoelbaar stukje schrijf je hier.
    Doorspekt met een gerichtheid op de positieve dingen om je heen.
    Dat bewonderen, wij zo in je.
    Hout hebben jullie zat dus dat kacheltje in jullie huis sleept jullie wel door de winter heen, en zoals marij al zei: na de winter komt de lente.
    Nog 15 nachtjes slapen en dan worden de dagen al weer langer.
    GroetenHharry en Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anneke!
    Jij moet teksten gaan schrijven! Colmns misschien? Wat ben je toch een geweldig mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,anneke eindelijk heb ik je blog te pakken en kan ik je volgen.heb ze allen gelezen.als ik maar 10% van jou had zou ik heel wat gemakkelijker in het leven staan,je bent een fantastisch mens.hou je goed meid.veel liefs jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anneke,
    Je wil toch niet vertellen dat dit jullie achtertuin is? Hier op de achtergrond??Het is in ieder geval een mooi plaatje....Proost op de winter!!!!
    xs(tella)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve reacties allemaal. Dank.

    En Stella, nee helaas is t niet onze achtertuin, was dat maar waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve reacties allemaal. Dank.

    En Stella, nee helaas is t niet onze achtertuin, was dat maar waar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties