zondag 16 oktober 2011

Op zoek naar hulp in de huishouding...

Vandaag iemand op gesprek gehad die ons kan helpen in het huishouden. Want dat huishouden van Jan Steen gaat niet zo goed samen met chemo. Op hoge hakken kwam de zeer aardige dame ruim een half uur te laat bij ons aan. Ze kon het huis wel schoonmaken en zou ook op de kleine dingen letten. Bijvoorbeeld het stof op de lamp. Die zelfde lamp hangt al 3 jaar aan een provisorisch touwtje, ongeveer boven het midden van de tafel. De vloer kon ze dweilen met een duur speciaal houtenvloerengoedje. Tja die houtenvloer wordt elke dag geschuurd met zand wat door Claartje (onze hond) meegenomen wordt, ik denk niet dat dat dure goedje die vloer nog mooier maakt ;) De vraag is ook of ik dat wil? Gewoon schoon daar ben ik al heel blij mee. Mijn gevoel zegt; geen match.
Als zorgmanager heb ik toch al een aantal sollicitatie gesprekken gevoerd en dat ging me redelijk goed af. Gek eigenlijk dat ik dan wel weet wat het werk inhoudt en wat ik van de ander verwacht. Thuis in mijn vertrouwde omgeving weet ik niet eens hoe lang ik zelf bezig ben om mijn huis schoon te maken. Eerst maar eens even met manlief op een rijtje zetten wat wij verstaan onder 'goed' schoonmaken en dan op zoek naar iemand die past in ons plaatje.
Wat moet je toch aan veel dingen denken als je schoonmaakkuren krijgt.

2 opmerkingen:

  1. goed, zeg, laat dat nu maar lekker een ander opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een half jaar geleden was ik één van die sollicitanten van je en vond het geweldig om met je samen te mogen werken.
    Wat vond ik het jammer dat je verder ging, voor jouw fijn, maar het gemis blijft.
    Je positieve instelling en je vrolijke karakter, zorg dat je dit allemaal behoudt hoor!

    Ik heb vaker geprobeerd een reactie te plaatsen, maar ook bij mij ligt Blogger de laatste tijd dwars. (http://sharon70-allemaalbeestjes.blogspot.com/)
    Ik heb je via hier ook geprobeerd te mailen, maar heb een vermoeden dat ook dit niet is aangekomen.
    Wat bij mij geholpen heeft is bij instellingen aanvinken dat je een pop-up bij reacties wilt hebben, misschien dat je hier ook werkt?

    Ik blijf je blog volgen en hoop vaak positieve berichtjes van je te blijven lezen.
    Liefs Sharon. KSW2

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties